Läinud aasta 11. novembril nägi ilmavalgust Tähe-Lee Liivi debüütplaat, millel noore pianisti esituses kõlavad kõik Arvo Pärdi klaveriteosed. Teoste järjekord Estonian Record Productionsi välja antud plaadil vastab enam-vähem täpselt nende loomise kronoloogiale, nõnda võime end plaati kuulates mõelda ka otsekui helirännakule läbi kaasaja ühe olulisima helilooja otsingute ja stiilimuutuste.
Teekond on põnev ja vaheldusrikas, selle alguses kõlavad kaks sonatiini ja partiita on üldse Pärdi esimesed oopused ja kuigi need teosed, mille lähedusse paigutuvad ka “Diagrammid” op. 11, pole laiale üldsusele nii tuntud kui tema hilisemad tintinnabuli-stiilis klaveripalad, on siiski tegu säravaimate lehekülgedega eesti modernistlikus klaverimuusikas.
Pärdi arvukast lava- ja filmimuusikast on lisaks lastepaladele “Neli lihtsat tantsu” ja “Memme musi” plaadile jõudnud ka kuulus “Ukuaru valss”, mille esialgse akordioniversiooni helilooja alles 2010. aastal klaverile seadis.
Kogu Arvo Pärdi hilisem klaverilooming sisaldab endas ainult mõnda väikest pala, mis ometigi kuuluvad helilooja enim esitatud teoste hulka. Niihästi “Aliinale” kui “Variatsioonid Ariinuška tervenemise puhul” on saavutanud tuntuse, mis kaasaegses maailmas seostub harjumuspäraselt pigem pop- kui klassikalise muusikaga. Ülima lihtsuse poole püüdleb plaadi viimane pala, 2006. aastal loodud “Für Anna Maria”.
Lisaks eelpool loetletud sooloteostele kõlavad plaadil veel kaks ansamblipala kahele klaverile (“Pari intervallo”, “Hymn to a Great City”), kus Tähe-Lee Liiviga koos musitseerib tema õpetaja Marrit Gerretz-Traksmann.
Vaatamata noorusele on Tähe-Lee Liivil seljataga juba aukartust äratav hulk muusikalisi saavutusi ja kordaminekuid, millele värske debüütplaat kahtlemata veelgi sära lisab. Tema pillimänguoskuste arsenal on vaimustav ja musitseerimisviis meeldivalt loomulik. Lisaks on tal õnne saada õpetust Euroopa parimate meistrite juures, mistõttu võib loota, et plaat Arvo Pärdi klaveriteostega märgib ühte esimestest verstapostidest pikal teel.