Eesti tipp-oboemängija Kalev Kuljus on juba mõnda aega töötanud Põhja-Saksa ringhäälingu Elbphilharmonie sümfooniaorkestris ning tema kodusaal on maailma üks võimsamaid uusi kontserdisaale – Hamburgi Elbphilharmonie. Enne uue hooaja algust vahendas ta oma plaane selle orkestriga ning kõneles osalemisest Eesti Festivaliorkestris.
Mis on teil oma orkestriga uuel hooajal kavas?
Uus hooaeg toob huvitavaid kavu, suurepäraseid soliste ning ees seisab ka Hiina-Jaapani turnee. Meil alustab uus peadirigent Alan Gilbert, kes eelnevalt töötas New Yorgi filharmoonikutega. Ta on üks maailma top-10 dirigente. Eriti tähtis on minu jaoks jaanuari algus, kus soleerin orkestri ees Ligeti topeltkontserdis flöödile, oboele ja orkestrile. Mängisin seda ka ERSO-ga 2008. aastal.
Tööpaiga, Elbphilharmonie saaliga olen nüüd juba enam-vähem harjunud. Algus oli raske, sest saal on vägagi nõudlik. Kuulda on kõik viimseni, ka viimaste rõdudeni. Ei tohi forsseerida, kuna siis muutub kõla metalseks; tuleb usaldada vaistu.
Mängisite suvel ka Eesti Festivaliorkestris. Millised muljed on tööst Paavo Järviga?
Olin festivaliorkestris esmakordselt. Mind on ka varem kutsutud, kuid töögraafik siiani ei võimaldanud. Muljed on väga positiivsed. See on väga kiire reageeringuga orkester, ilusa ja kontrollitud kõlaga, väga hea on koostöö erinevate pillirühmade vahel. Ja eelkõige mõjub Paavo meeletu energia ja inspireeriv tööstiil. Kui oma töökoht võimaldab, siis osaleksin kindlasti ka järgmisel aastal!